HALİTOSİS (AĞIZ KOKUSU) - Medident İstanbul - Diş Sağlığı Merkezi

What's the Difference Between Bad Breath & Halitosis? Helotes Family Dentistry, TX

Ağız Kokusu (Halitosis) Nedir?

Halitosis Latinceden halitus ve osis kelimelerinden türeyen ve ağızda oluşan, hem kişiyi hem de etrafındaki insanları rahatsız eden kokuya denir

Ağız Kokusunun Kaynağı Nedir?

Ağız kokusu genel olarak patolojik ve fizyolojik olmak üzere ikiye ayrılır.

Fizyolojik Ağız Kokusu

Bu tip ağız kokusunun nedenleri bazı gıdaların midedeki sindirim işlemi veya iyi temizlenmiş ağız boşluğu, düzgün olmayan diş hekimliği restorasyonları, çürük dişler, diş eti problemleri, sigara tüketimi gibi nedenlerdir. Sistematik olmadığından dolayı geçicidir ve diş fırçalama ile birlikte solüsyonlarla kontrol altına alınabilir. Durumun önlenmesi adına dil sırtını fırçalamak ve sürekli olmamak kaydıyla çinko içeriği olan ağız gargaralı kullanmak, sakız çiğnemek iyi bir çözümdür.

Patolojik Ağız Kokusu

Bu türde ağız kokusuna sahip olan kişiler kötü kokunun farkında değillerdir veya tolere edip katlanmaktadır. Ağız kokusunun %80-90’ı ağız içi sebeplerden olmakla beraber birçok ağız dışı sebepten de kaynak alabilir. Ağız içinden kaynaklanan ağız kokusu sebeplerine bir örnek vermek gerekirse, çürük ve iltihaplı dişler, dişeti hastalıkları, dil tabakası, yemek artıkları, ağız içi yaralar, kirli takma dişler, tükürük miktarındaki azalma bunlardan birkaçıdır. Tükürük bezinin fonksiyonlarındaki bozukluklar da ağız kokusuna neden olabildiği gibi, antidepresan, antipsikotik ve narkotik ilaçları da tükürük azlığına neden olabilmektedir. Patolojik halitozislerin %80-90’i ağız, %10-20’si ağız dışı kaynaklıdır.

Halitosis Ölçümü Nedir?

Halitosis ölçümü ; halitometre denilen halitosis ölçüm cihazı ile gerçekleştirilir. Ağız kokusunun planlanmasında ve tedavi sonrasında başarı sağlanıp sağlanmadığının belirlenmesinde yardımcı olmaktadır. Hastanemizde de halitosis ölçüm cihazı ile kişiye özel ölçümler yapılarak ağız kokusunun varlığı ve şiddeti tespit edilir.
Halitosis ölçümü öncesi dikkat edilmesi gereken unsurlar;

*En az 8 saat öncesi yemek yenmesi
*En az 3 saat öncesi su içmiş olması
*En az 2 gün önceden koku veren yiyecek ve içeceklerden uzak durması
*Spray yada ağız gargarası ürünler kullanmaması
*En az 1  gün önceden kolonya,parfüm gibi kokular kullanmaması
*Antibiyotik kullanıyor ise 3 gün önceden kesmesi

Hastanemizde ölçüm yapılacak olan hastalarımıza ;ilk olarak panaromik film çekilir, anamnezi alınırak, ağız kokusu( Halitosis ) ölçümü yapılır. Çıkan sonuçlar ile beraber detaylı muayene ile ağız kokusunun kaynağı araştılır.  Hastanın ağız ve diş sağlığı kaynaklı sorunları gidermek amacı ile aynı gün gerekli tüm tedaviler başlatılır. Tedavi bitimden 15 gün sonra hastaya kontrol randevusu verilerek ağız kokusu kontrol ölçümü yapılır. Kaynağı ağız dışında olan kokuları bertaraf etmek için hasta ilgili branşa yönlendirilir.