Çene ve Diş Cerrahisi - Medident İstanbul - Diş Sağlığı Merkezi

Çene ve diş cerrahisi nedir?

Çene ve diş cerrahisi hastanın çene ve diş bölümlerindeki hastalıkları, bozulmaları, düzensizlikleri ve yaralanmaları cerrahi müdahale ile düzeltmeyi ve onarmayı içerir.

Çene ve diş cerrahisi oldukça geniş bir alandır ve hastaların karşılaştığı birçok farklı soruna özel tedavi yöntemlerini kapsar.

Neden bizi tercih etmelisiniz?

Alanında uzman, deneyimli doktorlarımız ve son teknoloji malzemeleri barındıran kliniğimizle tedavi öncesi, sırası ve sonrası aşamalarda size modern tıbbi imkanların en iyi imkanlarını sunuyor ve sorunlarınıza kalıcı çözümler sağlıyoruz.

Çene cerrahisi neden uygulanır?

Bazı insanlar doğuştan, bazıları da sonradan geçirdikleri kaza benzeri olaylar sonucunda ağız ve çene bölgelerinde istenmeyen işlev kaybına ve görünüm bozukluğuna sahiptir. Ağız ve çene dokusunda uygulanan cerrahi müdahaleler ile hastanın rahatsızlığı en son teknoloji yöntemler ve malzemeler kullanılarak ortadan kaldırılır.

Tedavi öncesi süreç ve prosedür nasıldır?

Medikal veya estetik sebeplerden ötürü bize başvuran hastalarımız uzman doktorlarımız tarafından muayene edilir. Röntgen çekiminin ardından ağız, diş ve çene yapısı hakkında detaylı bilgi edinilir ve tedavinin rotası belirlenir.

Çene ve diş cerrahisi uygulamaları nelerdir?

Hastanın şikayetçi olduğu sorunlara göre farklı cerrahi müdahale uygulamalarına başvurulur:

Kemik tozu tedavisi

Kemik tozu tedavisi nedir?

Kemik tozu (kemik graftı) tedavisi özellikle implant uygulamaları öncesi gibi bazı tedavilerden önce çene kemiğinin eksik, hastalıklı veya hasar görmüş bölümlerini onarmak ve iyileştirmek için başvurulan bir tedavi yöntemidir. Bu tedavi sayesinde hastanın kemiği onarılır ve daha sonraki tedavinin başarılı gerçekleşmesi sağlanır.

Kemik tozu tedavisi nasıl uygulanır?

Kemik tozu tedavisinden önce çene röntgeni çekilir ve tedavinin uygulanacağı bölge veya bölgelerin değerlendirmesi yapılır. Uygulamanın yapılacağı bölgeye anestezi uygulanır ve hasta operasyon sırasında hiçbir acı hissetmez. Kemik tozu uygulamasının süresi duruma bağlı olarak değişebilir. Genellikle tedavi 30 dk ile 1 saat kadar sürmektedir.

Kemik tozu tedavisinin iyileşme süreci

Kemik tozu tedavisinin ardından implant gibi uygulamaların yapılabilmesi için belirli bir iyileşme süresinin geçmesi gerekir. Ancak bu iyileşme sürecini hızlandırmak için hastaya PRP (plalet-rich plasma) uygulanabilir. PRP ile kanda yaraların iyileşmesini sağlayan hücreler bölgeye uygulanarak bölgenin iyileşmesini ve doku yenilenmesini hızlandırır.

Kemik tozu tedavisi uzman doktorlarımız tarafından PRP ile veya PRP’siz olarak uygulanabilmektedir.

Sinüs Lifting

Sinüs lifting nedir?

Sinüs lifting veya sinüs kaldırma işlemi, üst çenenin kemiğinin üzerinde yer alan, sinüs adı verilen boşlukların zamanla aşağıya doğru kayması ve üst çene kemiğini incelterek hacim kaybına yol açması durumlarında sinüsleri yeniden konumlandırarak çene kemiği kaybını önlemeyi amaçlayan bir işlemdir.

Sinüs lifting neden yapılır?

Üst çene kemiğine implant uygulanması gibi durumlarda dayanıklı, sağlıklı ve stabil bir temel oluşturabilmek için sinüs lifting uygulanır. Sinüs kaldırma işlemi ile üst çene kemiğine implant uygulanabilmesi için yeterli olan hacim elde edilir.

Sinüs lifting işlemi zararlı mıdır? Riskleri nelerdir?

Uzman doktorunuz tarafından tavsiye edildiği durumlarda sinüs lifting işlemi hiçbir şekilde zararlı veya riskli değildir. Konuyla ilgili detaylı bilgi operasyondan önce hastaya verilir.

Sinüs lifting işleminden sonra nelere dikkat edilmelidir?

Operasyondan sonraki bir gün boyunca bölgeye zarar verebilecek sıcak gıdalar tüketilmemelidir ve tedbirli olunmalıdır. Daha sonraki süreçte ağız sağlığına dikkat edilmeli ve düzenli bakım yapılmalıdır. Burun ve ağız temizliği sırasında o bölgeye çok fazla basınç uygulamamaya dikkat edilmelidir.

Endodonti ve Kanal Tedavisi

Endodonti nedir?

Diş siniri olarak da bilinen diş pulpasının hasar gördüğü veya hastalık kaptığı durumlarda bu bölgeye cerrahi müdahalede bulunularak durumun düzeltilmesi gerekir. Endodonti, bu bölgeyle ilgili yaşanan problemleri gidermeyi amaçlayan bir daldır. Endodonti tedavileri arasında en sık başvurulanı Kaynak Tedavisi’dir.

Kaynak Tedavisi nedir? Nasıl yapılır? Ne kadar sürer?

Dişteki bozulmaların ve iltihapların ileri seviyeye ulaştığı ve diş pulpasına da hasar verdiği durumlarda kişi, hayatı zorlaştıran ağrılarla karşı karşıya kalır. Bu gibi durumlarda kanal tedavisi uygulanarak bölge tamamen temizlenir ve yıkanır. Böylece bölgedeki sorun giderilir.

Kanal tedavisi işleminden önce bölgeye lokal anestezi uygulanır. Böylece tedavi süresince hasta acı hissetmez. Kanal tedavisi, farklılık göstermekle birlikte yaklaşık olarak 1 saat sürer.