AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ - Medident İstanbul - Diş Sağlığı Merkezi

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız Diş ve Çene Cerrahisi, toplumdaki tüm bireylerin ağız, diş ve çene bölgelerindeki sert ve yumuşak dokuların hastalıkları, yaralanmaları ve bozukluklarının düzeltilmesi için gerekli tanı ve tedavi yöntemlerini uygulayan uzmanlık alanıdır. Çalışma kapsamı içinde;

Dişlerin normal ve cerrahi çekimleri,
Gömülü diş çekimleri,
Diş implantları ve zigomatik implant uygulamaları,
Çene kist ve tümörlerinin tanı ve tedavileri,
Protez öncesi cerrahi düzeltmeler,
Sinüs tabanı yükseltme işlemleri,
Kemik kalınlaştırma ve yükseltme operasyonları,
Diş ve destek doku yaralanmalarının tanısı, tedavisi ve uzun dönem takibi,
Çene kırıklarının konservatif ve cerrahi tedavileri,
Ortognatik cerrahi operasyonlar (Çene ilişki bozukluklarının)
Çene eklemi hastalıklarının, konservatif ve cerrahi tedavileri,

DİŞ ÇEKİMİ NEDİR?

Günümüzde bilimin ve teknolojinin gelişimi ve bunların diş hekimliğine katkıları sayesinde öncelikle tedavi etme ve dişi ağızda tutmak hedeflenmektedir. Diş çekimi, dişin kemikteki soket denilen yuvasından uzaklaştırılması işlemidir.

Gömülü Diş Çekimi Nedir?

Gömülü 20 yaş dişlerinin problem olmasının nedeni; evrimsel olarak bu dişe ihtiyaç kalmaması ve gittikçe çenelerimizin küçülmesidir. Çenelerimiz küçüldükçe 20.yaş dişleri kendine yer bulmak için zorlanmakta ve dolayısıyla diğer dişler gibi çıkamamaktadır. Kendine yer bulamayan 20.yaş dişleri öndeki dişi ittirerek baskı yapmakta ve bu da çapraşıklığa neden olmaktadır. Ayrıca çok geride olmaları ve etraflarındaki diş etinin normal anatomik yapıda olmamaları nedeniyle kolayca iltihaplanabilmektedirler.

Çene Tümörleri ve Kistleri

Çenelerde dişten kaynağını alan veya almayan çeşitli tümörler ve kistler görülmektedir. Bu hastalıkların tanısı için küçük bir parça alınarak histopatolojik tanı konur. Buna göre hastalığın tedavisi yapılmaktadır.

Çenelerdeki kistler çoğu kez diş kaynaklıdır. Diş kökü etrafında oluşabilen bu kistler tedavi edilmezlerse büyük boyutlara ulaşabilirler. Kök ucunda kisti olan hastalarda dişin çekilmesi tedavi için yeterli değildir. Diş çekilip kist kemik içinde bırakılırsa bu kist büyümeye devam ederek büyük hacimlere ulaşmaktadır. Bunun sonucunda ise çok sayıda dişin de çekiminin gerektiği bir durum ortaya çıkabilir.

Protez Öncesi Cerrahi Düzeltmeler Nedir?

Preprotetik cerrahi, kaybedilen alveolar kemik konturlarını tamamlayarak ve yumuşak dokuyu düzelterek, protez yapımı öncesi destek dokuları ideal hale getirmektir. Preprotetik cerrahi sonrası, protez yapımına uygun ideal bir ağız ortamı yaratılmak istenir.

Kemik Tozları & Sinus Yükseltme İşlemi Nedir?

Kemik tozları, kemik greftleri olarak da isimlendirilen biyolojik olarak uyumlu materyallerdir. Kemik tozları, çeşitli nedenlerle kayba uğramış olan kemik dokusunun tamamlanması amacıyla kullanılırlar. Bu tozlar, hem bölgedeki iyileşmeyi hızlandırır, hem de kemik hacminin artmasına yardımcı olur. Kemik tozları, hayvan veya insan kaynaklı ya da sentetik olabilir.

Sinüsler, elmacık kemiği ile üst çenedeki azı dişlerinin kökleri arasında bulunan anatomik boşluklardır. Halk arasında bilinen sinüzit, bu boşlukların iltihaplanmasıdır.

Sinüslerin alt sınırı, kemik erimesine ve üst çenedeki azı dişlerin çekilmesine bağlı olarak aşağıya doğru sarkabilmektedir. Kemik yüksekliğinin azalması, bu bölgeye implant yerleştirilmesini engeller.

Sinüs yükseltme işleminde, sinüsün tabanına kemik tozları yerleştirilerek kemik yüksekliğini arttırılır ve bu alan, implant uygulamasına hazır hale getirilir.

Sinüs yükseltme ve kemik tozu ilavesi işlemleri uygulandığında, implantın kemikle kaynaşması için öngörülen bekleme süresine 6 ay daha eklenmektedir.

Ağız Diş ve Çene Cerrahisi’ne başvuran hastalarımızın ilk muayeneleri, tanı ve tedavi planlaması uzman hekimler tarafından yapılmaktadır. Tanı için ek görüntüleme gerektiğinde hastalarımıza gerekli görülen radyografiler çekilmektedir. Hastamızın tedavi planlaması tamamlandıktan sonra, gereksinimi olan tedavi işlemleri için randevu verilmektedir.

Diş tedavilerine fiziksel ve/veya zihinsel engeli nedeniyle uyum gösteremeyen, diş hekimi korkusu olan, kooperasyon kurulamayan,  sendromu bulunan hastalarımızn tedavileri hastanemiz bünyesinde bulunan günübirlik ameliyathanede intravenöz sedasyon ve genel anestezi altında yapılmaktadır. Bu tedaviler bir anestezi uzmanı ile ağız, diş ve çene cerrahı tarafından ameliyathane koşullarında gerçekleştirilmektedir.

Tedavisi tamamlanan hastalarımızın gereksinimlerine göre hekiminin uygun gördüğü belirli periyodlarda kontrol seansı oluşturularak tedavi takibi yapılmaktadır.